איזון בין אמהות, עבודה ומה שבניהם – הרהורים של השבה לעבודה

זהו עברו להם כמעט 6 חודשים (!!!) של החופשת לידה, קשה להאמין באיזה מהירות עבר הזמן. מבחינתי זה התחלה של עידן חדש: הפיצקית שלי מתחילה גן באופן רשמי ואני חוזרת לעבודה במשרה מלאה.

back to work owl (1)

אין ספק שזוהי תקופה מלאת רגשות מעורבים של התרגשות, חשש, עצב, שמחה, רגשות אשם ומה לא.  החיים שלי עברו מהפך מוחלט בתקופה הזו ואני חוזרת בן אדם אחר למקום שבסופו של יום עדיין נשאר (פחות או יותר) אותו דבר ; "כולן עוברות את זה" זה מה שאומרים לי והאמתי שבמקרה הזה באמת קצת מעודד.

אני יודעת שבשביל לצלוח את השינוי שעבר עליי ולהצליח לשלב בין אמהות לקריירה אני צריכה לעשות מספר שינויים בעצמי.. האם יהיה לי קל לעשות את זה? את זה עוד נראה (:

אז מה יכול לעזור לשלב ולאזן בין הרצון להיות האמא הכי טובה שאפשר לבין התמקדות בעבודה וקריירה וכמובן למצוא זמן לא להזניח את כל מה שבניהם? 

  1. ללמוד לומר לא ו/או כו,אבל… – הרבה פעמים הייתי ניצבת במצבים שהיו מבקשים ממני לבצע משימה כלשהי בפרק זמן מסוים ו/או שלא הייתה בתחום אחריותי ולא הייתי יכולה לסרב. עכשיו שהזמן שאני נמצאת בעבודה הינו תחום (למזלי הרב שעות הגן הן לא עד הערב), אני אצטרך לתעדף את המשימות שלי בקפידה ולדעת לדחות ו/או לעמוד במשימות ב"תנאים שלי", לחילופין למצוא פתרון למשימה ע"י ניווטה לבן-אדם המתאים ליישומה. אני מאמינה שהדבר לא יהפוך אותי לעובדת טובה פחות אלא להפך לעובדת ממוקדת יותר.
  2. להשלים עם העבודה שאם אהיה עובדת פחות פרודוקטיבית ממקודם, זה בסדר (!!!) – שמעתי ממנהלים בכירים כי אמהות הן העובדות היעילות ביותר שלהם מכיוון שהן מגיעות לעבודה ממוקדות מטרה, בלי זמן מיותר לקשקושי הפסקת קפה באמצע היום. על פניו זה נשמע לי הגיוני ביותר, אך גם אם במקרה שלי זה לא יהיה כך – זה בסדר! אני אצטרך לבצע את העבודה הטובה ביותר שאני יכולה ולהדגיש איכות על פני כמות.
  3. לרשום ולתכנן משימות מראש ובכך ל"נטרל רעשי רקע" עוד לפני שחזרתי לעבודה, הראש שלי מלא במשימות אינסופיות גדולות וקטנות, שאני צריכה לבצע. כל המשימות בשילוב של החשש וההתרגשות מהשילוב של הפיצקית בגן יוצרות לחץ לא קטן. על מנת להתמודד עם זה ולהתפקס בדברים החשובים באמת, עוזר לי לשבור משימות גדולות לתתי משימות ולרשום אותן: למשל- משימת על: לסדר ולעצב את החדר של הפיצקית, תתי משימות- תליית מדפים, תליית תמונות, וכו. כל פעם שמתבצעת משימה יש לסיים וי (גדולללל ) ליד -אין ספק שזה עוזר ויוצר תחושת ההקלה. כמו-כן תכנון קל מראש יכול לעזור רבות להקלה בתחושת הלחץ הכללית למשל: להכין את הבגדים של הילדה ושלי בלילה של לפני במקום לחפש את כל הפריטים בלחץ של הבוקר.
  4. הדבר הכי חשוב שאני יכולה לחשוב עליו זה להשתחרר מתחושות אשמה – אני מאמינה שכל אמא מסתובבת עם אבן (גדולה או קטנה) של תחושת אשם או מועקה; לא מבלה מספיק זמן איכות עם הילד בגלל העבודה, הילד לא אוכל מספיק בריא וכו..ככל שהילד יגדל הסיבות לתחושות האלה ישתנו, אך כפי הנראה שהתחושה הכללית תשאר, אלא אם נעשה שינוי בעצמנו. מה שחשוב לזכור שהתחושות הן אצלנו בראש שלנו ברגע שנדע להשתחרר מהן הפיצקים שלנו יזכו לאמא שמחה ורגועה יותר וזה בסופו של דבר מה שהם באמת צריכים.

מה דעתכם? איך אתם מתמודדים עם שינויים משמעותיים בחיים? אשמח לקבל טיפים נוספים לשילוב בין אמהות, עבודה וכל מה שבניהם.

ובנתיים..שיהיה לנו בהצלחה (:

גן ילדים Kinder garden

כתיבת תגובה

